همچنین از پیامبر اعظم (صلی الله علیه واله) روايت شده که فرمود: از من نيست هر كه نماز را سبك شمارد، و فرمود؛ شفاعت ما نمي رسد به كسي كه نماز را سبك شمارد و فرمودند نماز خودتان را تباه نسازيد، زيرا هر كه نماز خود را ضايع كند، با قارون و هامان محشور خواهد شد و بر خدا حتم است كه او را با منافقين درآتش داخل كند.
علامه حلي(رحمةالله) در كتاب "المنتهي" می نویسد: تارك الصلاة در حالي كه ترك آن را حلال بداند كافر است. اجماعا، و اگر آن را ترك كند در صورتي كه به وجوب آن معتقد باشد كافر نيست، گرچه بعد از ترك سه نماز، و تعزير در بين آنها، مستحق قتل خواهد شد. نظير همين عبارت از ساير علما در كتب خود نقل گرديده است و درقرآن و روايات هم كيفر و مجازات آن بيان گرديده است.
زماني كه به حالات مردان و زنان ارزنده ای همچون پیامبران از جمله حضرت عيسي (علیه السلام)، حضرت ابراهيم(علیه السلام) و پيامبر بزرگ اسلام (علیه السلام) و اولياي خدا مانند امیرالمومنین (علیه السلام)، فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، ساير ائمه اطهار (علیهم السلام)، حضرت مريم (سلام الله علیها) مالك اشترها، جعفر طيارها و هزاران فرد ديگر عاشق پروردگار كه هر زمان دوست دارند با خدا صحبت كنند به جانب نماز حركت كرده و هر وقت مايلند خدا با آنها هم كلام شود، قرآن مي خوانند مي نگريم اين موضوع را در مي يابيم كه عاشقانه به نماز ايستاده و به سوي مقدماتش شتابان هستند كه گويا جز معبود حقيقي در اين جهان معشوق ديگري ندارند.
در وقت حساس و هنگام خطر و زمان بسيار سخت و پيشامدهاي مهم و در اوقات مبارك، در محل هاي شريف و مكانهاي محترم، بلكه در تمام اوقات به نماز سفارش شده مانند نماز آيات و نماز عيد، نماز خوف، نماز شب هاي قدر، نماز ميت، نماز حاجت، نماز زيارت، نماز استغاثه، نوافل، نماز شب و دهها نماز ديگر كه از تمام اينها حس مي شود كه نماز مطلب ساده اي نيست و خيلي بايد به آن اهميت داد.
منبع: مهر
نظرات شما عزیزان: